Linka pomoci 800 160 166 je tu i pro pražské zrakově postižené

Rádi bychom vás upozornili na telefonní linku pomoci, kterou mohou za aktuálních karanténních opatření využívat mimo jiné i obyvatelé Prahy se zrakovým postižením.

Jaké služby linka nabízí:

  • Přednostní nákup potravinových balíčků: Ve spolupráci s obchody Rohlík a Košík lze přes linku objednat balíček s potravinami na 3 dny (400 Kč) respektive 5 dní (700 Kč). Balíček je poté dobrovolníkem doručen až do domu. Platba zatím probíhá pouze v hotovosti během předání. Doba doručení je 2 až 3 dny.
  • Pomoc s objednáním potřebných léků a zdravotních pomůcek.
  • Zajištění dobrovolníka např. pro venčení psa, cestu na poštu apod.
  • Zajištění psychosociální pomoci.

Operátoři zároveň pomůžou s důležitými informacemi, které se týkají opatření v boji proti coronaviru. Operátoři nejsou lékaři, ale poradí, jak se efektivně chránit před nákazou a přepojí na odborníky. Poskytnou vám též důležité kontakty, například na Státní zdravotní ústav, hygienickou stanici a další.

Přes linku nelze zajistit následující požadavky:

  • Dopravu volajícího klienta.
  • Doprovod volajícího po Praze.
  • Pomoc klientovi v bytě.

Dostupnost linky:

  • Linka je dostupná na bezplatném telefonním čísle 800 160 166.
  • Provoz linky je nepřetržitý.
  • Linka je určena obyvatelům Prahy v seniorském věku, se zdravotním postižením a dalším potřebným.
  • Je dobré volat své přání s dostatečným předstihem, protože doba doručení může být dlouhá 2-3 dny.

Na zajištění linky s pražským magistrátem spolupracují Život 90 a Český červený kříž, callcentrum je u Invia.

Informaci připravil Jan Šnyrych.