JMÉNO A PŘÍJMENÍ: ………………………………………………………………………………………………..………….…. Adresa trvalého bydliště: ………………………………………………………………………………………………………… Datum narození: …………………………………………………………………………………………………………………… Poučení o evidenci a zpracování osobních údajů (Okamžik, z. ú., Na Strži 1683/40, 140 00 Praha 4, IČ: 70837791) Jsem srozuměn/a s tím, že organizace Okamžik, z. ú. ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), zpracovává v rámci Dobrovolnického centra o klientovi tyto údaje: * Osobní údaje: jméno a příjmení, adresa trvalého bydliště, kontaktní adresa, datum narození, telefon, e-mail * Zvláštní kategorie osobních údajů: informace o zdravotním stavu a sociální situaci klienta, kontakt na osobu blízkou, další informace a charakteristiky, které o sobě klient uvede a jsou pro kvalitu poskytování služby relevantní. Poskytovatel shromažďuje tyto údaje v rozsahu nutném pro využívání služeb Dobrovolnického centra, a to dle individuální situace, po dohodě s klientem a ve prospěch klienta. Součástí využívání dobrovolnického programu je předávání osobních údajů klientů dobrovolníkům, pokud jsou tyto údaje pro spolupráci klienta a dobrovolníka nezbytné nebo relevantní. Tyto údaje budou organizací evidovány po dobu 5 let od ukončení poskytování služby. Podrobné poučení o zpracování osobních údajů naleznete na internetových stránkách organizace (www.okamzik.cz). Na vyžádání je možné poučení poskytnout v elektronické podobě, ve zvětšeném černotisku anebo Braillově písmu. Datum: Podpis klienta/ky: Souhlas s Pravidly spolupráce s dobrovolníkem Potvrzuji, že jsem se seznámil/a s Pravidly spolupráce s dobrovolníkem a budu je dodržovat. Datum: Podpis klienta/ky: Souhlas s Pravidly jednorázových doprovodů Potvrzuji, že jsem se seznámil/a s Pravidly jednorázových doprovodů, které poskytuje Dobrovolnické centrum Okamžiku, z. ú., a tato pravidla budu dodržovat. Datum: Podpis klienta/ky: Pravidla spolupráce s dobrovolníkem Cílem pravidel je chránit klienty a dobrovolníky, vymezit roli pracovníků a rozvíjet smysluplnou dobrovolnickou pomoc nevidomým organizovanou Dobrovolnickým centrem Okamžiku, z. ú. (dále DC). Dobrovolnický program je akreditovaný dle zákona o dobrovolnické službě u MV ČR. Pracovníci DC řídí spolupráci klienta s odborně proškoleným a vedeným dobrovolníkem, který vykonává tuto činnost dle svých možností ve volném čase a bez nároku na odměnu. 1) Klient chrání důvěrnost sdělení a zachovává mlčenlivost o osobních datech a záležitostech, se kterými se seznámí během spolupráce. Obzvláště dbá na to, aby neposkytoval osobní a důvěrné informace ostatním klientům nebo mezi svými jednotlivými dobrovolníky. V případě, že se setká u dobrovolníka se skutečnostmi, které v něm vyvolají závažné pochybnosti o dodržování pravidel, upozorní na tyto skutečnosti kompetentního pracovníka DC. 2) Klient respektuje dobrovolníkův životní styl, jeho politické, náboženské a jiné osobní názory a sexuální orientaci a neodsuzuje a neuráží tyto názory a postoje. Pokud jsou tyto názory a postoje překážkou ve spolupráci, dá klient podnět pracovníkovi DC k ukončení spolupráce. 3) Klient respektuje fakt, že sjednávání jednorázových doprovodů i dlouhodobé spolupráce je předmětem akreditovaného dobrovolnického programu a je v kompetenci Okamžiku, z. ú. Případné návrhy na spolupráci směřuje klient na pracovníky DC. Pokud dojde ke spontánnímu navázání spolupráce, je nutné tuto skutečnost ohlásit pracovníkovi DC. Následně je standardně podepsána dohoda o spolupráci mezi dobrovolníkem a klientem. 4) Klient dbá během spolupráce o maximální bezpečnost. Neriskuje a nepodílí se na činnostech, které nepovažuje za bezpečné. 5) Klient nevyžaduje od dobrovolníka jinou pomoc, než která byla předem domluvená s pracovníkem DC při objednávání v rámci jednorázového doprovodu nebo při společné schůzce dvojice. 6) Klient nezprostředkovává pomoc dobrovolníka dalším osobám.